user_mobilelogo

Webdesign hos Icode dækker over et bredt felt af opgaver.

Hvis dit firma ikke har en identitet i forvejen, er første opgave at få identiteten på plads.

Hver branche benytter deres bestemte farver. Det skyldes at vi forbinder forskellige følelser til farverne. Som eksempel er banker og andre tillidskrævende hverv ofte blå, mens butikker med lave priser hælder mest til gule og orange farver.

Når farverne er lagt fast, kommer det til fontene, eller skriftyper som vi ofte kalder det på dansk.

Mockup af nyt webdesign

 

visitkort eksempler

Skrifttypen udtrykker mere end blot det skrevne ord i bogstaver

Er fonten som det håndskreve, forbinder vi det med noget personligt - som person til person.
Hvor skrifttyper uden fødder, er meget anonym og klinisk, mens fonten med fødder virker mere gammeldags og sandfærdig.

Men der er også et hensyn til læsbarhed, både mht. skriftstørrelse, udformning og fontfarve.

Og sådan bliver vi i virkeligheden ved med at bygge skelettet op trin for trin af de enkelte elementer indtil vi har en færdig identitet og hjemmeside.

 Når man som nyetableret skal starte sin nye hjemmeside, vil man gerne skille sig ud fra konkurrenterne. Derfor hører vi tit forslag til interessante webdesigns, som både udseendemæssigt og navigationsmæssigt er anderledes end konkurrenternes hjemmesider.

 

Skil dig ud, gør som de andre

Det er naturligvis fristende at gå i en anderledes og ny retning. Men mange undersøgelser har vist, at man ikke skal lave nye måder at navigere, klikke eller læse på hjemmesiden.
Gør man det alligevel kan dine besøgende på hjemmesiden ikke finde ud af det - og hopper videre til den næste side på nettet.

Derfor skal man være konservativ når det gælder design til nettet - der er kontant afregning ved kasse 1.

Heldigvis kan man gøre meget med farver, billeder, skriftstørrelser, afsnit og skriftfarver, sådan at også din hjemmeside skiller sig ud og blive husket.

 

Regel nr.1 Indhold er Paramount (vigtigst)

Hvis du har godt indhold, vil de besøgende fortælle om det til andre, det gør de ved hjælp af link, eller interaktion med sociale medier, det kan være deling på Facebook eller på Twitter.
Når folk deler og linker, opdager Google at der er aktivitet omkring din side, og derfor rykker Google dine links fremad i indexet indtil de ligger på side 1.
Det er sådan nye kunder/besøgende nemt finder din hjemmeside fremfor konkurrenternes.

Definitionen på godt indhold er heldigvis meget bred, og meget forskellig afhængig af hvilke branche man tilhører.
F.eks. er Pinterest.com's indhold hovedsagligt billeder, men da det er det de besøgende forventer - bliver disse besøgt og delt flittigt.

Er det derimod en side med bageopskrifter, er det vigtigste at opskrifterne er udførlige og nemme at læse, og som det sidste skal kagen også være flot og velsmagende.
Er disse kriterier opfyldt, vil man også her få succes med links, delinger og likes.

For at opfylde regel nr. 1 skal du indsamle så meget information som overhovedet muligt, der kan fyldes på din hjemmeside.

Kan du tilbyde noget specielt, kan du være sikker på at tiltrække mange besøgene, som i sidste ende kan konvertes til kunder.

Hvordan netop din hjemmeside skal designes, afgøres af branchen du arbejder i.

Derfor er en dialog nødvendig, da man umuligt kan få alle detaljer med på denne side.  Kontakt Icode her