Produktfotografering er ikke for amatører
Billeder på en hjemmeside er vigtige, da de udvider og underbygger beskrivelsen af det pågældende emne.
På en webshop er billederne endnu vigtigere, man ser endda rigtig mange webshops på nettet, hvor det eneste der er i produktbeskrivelsen er et eller flere billeder.
For at ranke godt på Google, er det dog nødvendigt med en længere beskrivelse for hvert enkelt produkt.
Men er der ikke tydelige beskrivende billeder af et produkt på webshoppen, falder de fleste købere fra, da de enten tror at produktet ikke findes, eller at de ikke kan forestille sig produktet for deres egne øjne, og dermed må opgive købet.
Et produktbillede skal være skarpt, rigtigt fokuseret og belyst
Det er Alfa og Omega, at alt er i orden med produktbilledet, da det er hele købsoplevelsen for køberen.
Mange webshops bruger oveni fritskårne produkter, så intet forstyrrer oplevelsen af produktet.
Nogle produkter præsenteres dog bedst i et miljø, f.eks. møbler . Her laver man studieopstillinger så det fremstår bedst muligt.
Jo mere indbydende et produktbillede fremstår, jo flere kunder trykker på købknappen.
Hos dig eller mig ,)
Icode råder over et lille fotostudie, hvor vi kan håndtere mindre fotoopgaver.
Store fotoopgaver bliver også produceret, men det sker via lejede lokaler tæt på lageret, hvor de enkelte produkter opbevares i forvejen.
Ofte er det muligt at lave fotoopgaverne direkte hos kunden, når kunden råder over en butik, f.eks. møbelforretninger eller bilforhandlere.
firma-præsentation i fotoform, billederne laver historien
Vi kommer på besøg i virksomheden og laver fotooptagelser hele vejen igennem virksomheden
Er der følsomme områder, der ikke må offentliggøres, fotgraferer vi naturligvis ikke der, da alt aftales i forvejen med virksomheden.